Sayfalar

11 Şubat 2016 Perşembe

Amerika Los Angeles Disneyland Gezi Rehberi

Merhaba arkadaşlar bu sabah yine ilham geldi ve başladım yazmaya.
Aslına bakarsanız bu gezi yazılarımı genel bir ifadeyle, bütün günlerimi teker teker anlatmayı planlıyordum ama gittiğim yerlerin çok fazla olmaması nedeniyle, başlık başlık açmaya karar verdim...
Lafı çok uzatmadan buraya gittiğinizde ne yapmalısınız,
ne yapmamalısınız, oydu buydu bütün ipuçlarını anlatmaya çalışacağım sizlere.
Okuduğunuza pişman olmayacaksınız buna emin olabilirsiniz.
Ben elimde bu vereceğim bilgiler olmadan çok iyi bir gezi 
çıkarttım ama tabiri caiz olmayanı söylemeyeyim, gerçekten çok zor bir şekilde verim aldım...

Not:Benim yazımda İnternet'ten araştırıp bulamayacağınız 
bilgiler mevcut.
Eğer bilet ne kadar, çocuk kaç yaşında olmalı gibi sorularınız varsa Disneyland'ın kendi kurallarını okumanızı tavsiye ederim.
Ben sadece İnternet'te anlatılmayan kısmını size aktarmaya çalışacağım.
Şimdi elimi ovuşturup yazmaya başlıyorum..



Arkadaşlar ilk olarak elinize, oraya gitmeden önce bir önceki yılın haritasını mutlaka ama mutlaka almalısınız!
Ben yazımı yazarken de devamlı bakmanızda fayda var.
Aşağıda elimde olan örnekleri sizlerle paylaşacağım.
Disneyland ve Wonderland karşı karşıya ve ulaşım ise yürüme mesafesinde.
Not: Bu İnternet'te bulduğunuz haritalar ile oradaki kapıda aldığınız harita aynı olmayacaktır, 
çünkü her sene daha güzelleştiriyorlar ama oyuncaklar hep aynı yerde, sadece sorun yaşayacağınız şey, bazen rakamların yerlerini değiştiriyorlar.
Eğer siz daha önceden rakamlara çalıştıysanız sağdaki açıklama kısmının yerleri değişince anlık bir şok yaşıyorsunuz. 
(Yahu bu numara nerede idi bu neden burada diye) 
Maalesef ki bu konuda yapacak bir önerim şimdilik 
yok, hazmetmeye çalışıp, hemen öğrenmeye başlamakta fayda var.
Hatta önerim sırada beklerken harita çalışmanız ve gideceğiniz yere önceden anlık karar vermeniz yönünde olacaktır. :)
Haritanızı indirdiniz çalışmaya başladınız gün geldi gitme vakti..
Bu kısım çocuklu aileler için...
Çocuğu olmayanlar bir sonraki parantez dışından devam edebilir.

(Disneyland Çocuklu aileler için anlatacağım durum farklı olacak.
İlk önce çocuk meselesini anlatayım.
Eğer oraya aileniz ile gidiyorsanız ve çocuğunuz
  90 cm civarının altındaysa buraya gönül rahatlığıyla 
gidebilirsiniz. :)
 Neden mi?
 90 cm çünkü Disneyland böyle bir zorunluluk koymuş.
Wonderland'taki bir çok güzel 
oyuncakta cm sınırlaması var VE GERÇEKTEN ÖLÇÜYORLAR!

Evet yanlış okumadınız gerçekten mezura ile duran 
görevliler gördüm ve gözlerine kestirdikleri çocukları 
ölçüyorlar.Eğer haritaya detaylıca bakarsanız,
Wonderland'taki cm uygulamasını görebilirsiniz.
Yani eğer ki çocuğunuz hemen hemen 90 cm altındaysa 
Wonderland'ta pek eğlenemezsiniz çünkü çocuklarınızın 
binmek istediği bir çok güzel oyuncakta sorun çıkabilir.

Ayrıca Disneyland bölümünde de FP (Hızlı Geçiş) oyuncaklarının çoğu bu uygulamaya tabidir.
Tabi ki bir çok boy uzunluğu istemeyen oyuncakta mevcut, üzülmeyin orada da eğlenebilirsiniz..
Not:Aileler için çocuk arabası park yerleri mevcut.)

Çocuğu olmayanlar aşağıdaki parantez içini okuyabilir..
Olanlar atlayabilir..

( DISNEYLAND ÖNEMLİ DEĞİL!!
Evet arkadaşlar madem çocuğunuz yok ve burayı okuyorsunuz iyi okudunuz. Sizin pek Disneyland'ta işiniz yok,
 bunu aklınızın bir köşesine koyun. Siz Wonderland insanısınız.
Neden mi ?
Çünkü Disneyland hayalinizde ki gibi bir yer değil 
maalesef, şöyle anlatayım: Bir iki oyuncak dışında 
benim hayalimdekilere pek uymadı açıkçası, çokta bir şey 
hayal etmemiştim, inanın ona rağmen pek yeterli değildi..
Sırada çok bekliyorsunuz arkadaşlar bunu söyleyeyim önce 
ve Genelde iki yerde de bilmeniz gereken durum:
Oyuncakların kısa sürmesi!
Yani çok fazla insan olduğundan mı böyle yapıyorlar 
yoksa oyuncaklar mı zaten öyle bilmiyorum.
Oyuncaktaki kalma süreniz toplam 2 dakikayı geçmiyor ama 
bekleme süreniz en az abartısız 30 dakika...
(Eğer VIP kartını varsa sıra süresi kısalıyor.) )



DISNEYLAND



Büyük bir hevesle aldınız biletinizi gün geldi çattı. 
Bin bir güçlüğü aştınız ve kapılara kadar geldiniz.
Sabahın köründe çıktınız yola, sabahın köründe diyorum 
çünkü buna ihtiyacınız olacak arkadaşlar: 
ZAMAN YETMİYOR!! :)

Selfie çubuğu almıyorlar içeri haberiniz olsun. 
Eğer yanınızda varsa emanete alıyorlar. Bol bol suyu yanınıza alın. Dilerseniz sandviç gibi şeyler yapıp orada 
yemeğinizi ucuza getirebilirsiniz.
Dilediğiniz zaman dışarı çıkıp içeri girebiliyorsunuz 
ama buna yeltenmeden önce çok yol almanız gerekecek, 
değmez siz en iyisi yiyecek aperatifler alın da vaktiniz 
kaybolmasın.

Kapıdan geçtiğiniz de güvenlik görevlisi biletinizi kontrol 
edecek.Hemen onun yanında oranın haritası ve 
programların olduğu bir broşür olacak, ikisinden de ne olur 
ne olmaz 2 tane alın, benim gibi almayan birine yolda 
yararınız dokunur, verirsiniz diğerini.. :)

ÖNEMLİ UYARI!!
Eğer VIP biletiniz yoksa Disneyland 
yetkilileri bir ayrıcalık tanımış ama bundan 
sadece bilenler yararlanabiliyor.

Kartınızı belirli noktalarda okutup hızlı geçiş kartı alıyorsunuz ve bu kartı aldıktan sonraki bir saat içinde kullanıp diğer bileti saat dolunca almaya hak kazanıyorsunuz.
Bu nasıl oluyor ? 
Mesela Tomorrowland kısmına ulaştığınızda 
meydanda içeri girdiğinizde verdiğim haritada 73 kısmında 
bir bölüm var ve ayak üstü makinelerden biletinizi alıyorsunuz.

Burada FP olarak gösterilen oyuncaklar oranın en güzel ve 
popüler oyuncakları ve ilk bunlara gitmenizi tavsiye ederim.
Aklınızdan o bölüm çıkana kadar takılın arkadaşlar.


Girişte caddeyi yürüdükten sonra sağda TOMORROWLAND var işte başlamanız gereken yer burası.
Özelikle buranın sonunda sağdaki FP oyuncağı ve ilk girişte sağdaki FP oyuncağı tavsiye ederim.
Orayı bitirdiniz, saatinizi kontrol ettiniz.

Fantasyland bölümünden girip sağa döndüğünüzde "KAYIP BALIK NEMO" oyuncağı var, küçük çocuğu olanlar gidebilir ilgi çekici olacaktır. Onun dışındakiler için biraz çocukça geleceğini söylemem lazım. Hızlı geçiş bileti bunda da var.
En üstteki hardal sarısı bölümde çocuklu aileler için, Disneyland ailesinden karakterlerle fotoğraf çekilme olanağı mevcut.

Pembe bölüm daha çok 0-8 yaş aralığı çocuğu 
olan aileler için diyebilirim. Arkadaşlar kusura bakmayın isimlerini kullanmıyorum hepsinin mazur görün..


Sol tarafta FRONTIERLAND var oradaki 22 nolu oyuncak eğlenceli, biraz sulu ama sudan korkmuyorsanız deneyin derim mutlaka..

Ben CRTITTER COUNTRY'deki 33 numaralı oyuncağa binemedim siz deneyebilirsiniz.Vaktim yetmemişti.

Yine  ADVENTURELAND bölümündeki 39 numaralı oyun bölümü gerçekten çok hoş ve fantastik görünüyordu ama benim vaktim yetmediği için uğrayamadım.Sürekli vakitten bahsediyorum gerçekten çok önemli bir sorun.Hiç durmadan devamlı gezseniz bile bitiremeyeceksiniz zaten orada halktan insanlarla konuştuğumda bir bölge için en az 2 gün gerektiğini söylemişlerdi.


YÜRÜYÜŞ ZAMANINI ÖNCEDEN ÖĞRENİN!!

Şu haritada gördüğünüz siyah noktalı yürüyüş parkurunda bütün DISNEYLAND karakterleri  yürümekte, bu gösteri hemen hemen 20-25 dakika sürüyor. Bu yürüyüşün saatinden bir 20 dakika önce diyeceğim bölüme gitmeniz gerçekten önemli.Bakın hemen ortada bir heykel var 4 numaranın bulunduğu yerde. Tam o heykelin köşesine yakın 
bir yerde oturmanız da büyük fayda olacak(haritaya göre sağ tarafında) ben oturamadım, siz oturun sayın herkonudanbiraz okurları.
Oraya yakın oturduğunuzda ne mi oluyor?
Bir kere görüş açısından en güzel karakter geçiş töreni izleme bölümüne oturmuş oluyorsunuz.
Hiç bank falan aramayın dizinizi kırıp yere oturacaksınız, o kadar, yorgunluğun üzerine çok rahat hissedeceksiniz, zaten günün sıcaklığından yollarda çok sıcak totonuz donmaz, gerçi bu bir şansızlıkta olabilir keza gerçekten alttan soğutmalı bir oturak güzel olabilir orada. :D

Bu yürüyüşü izledikten hemen sonra, heykelin oraya doğru koşmalısınız, yanlış okumadınız bittikten sonra koşun, sonra güzel kaldırım üstü bir yer kapın ve şu ortada duran büyük mavi şatoya doğru bakın.

O şatoda şovlar olacak. Eğer dediğim gibi koşmazsanız güzel yer kapamazsınız.Rahat izleyemezsiniz önünüzde koca koca kafalar olur sonra.

Açıkçası sizi anlatırken bir düşündüm arkadaşlar, eğer 
bu sırayı tersten uygularsanız acaba genellemenin dışına 
mı çıkmış olursunuz, yani tam tersi yönde gittiğiniz için 
acaba sıraya takılmaz mısınız, ama yok öyle değil, çünkü 16 
numaralı yerde bir korku evi var.Oraya da akşam üzeri doğru gitmiştim ama ona rağmen tam kapasite doluydu.Oraya da gitmenizi tavsiye ederim çok eğlenceliydi.

NEW ORLEANS SQUARE'de bol bol yemek yiyecek restaurantlar var. Bence yemeğinizi burada yemeyin çünkü pahalıya patlayabilir. :)
Yinede eğer benim menüden yemek yemek isterseniz diye fotoğraflarını paylaşıp ücretlerini de yazacağım...






Bu gördüğünüz çorba yaklaşık 15 dolar ve aslında bir kişi bunla rahat doyar nasıl mı? O gördüğünüz çorbanın dışı ekmek, elemanlar tosbağa ekmeğin içine çorba koyuyor (değişik tatlarda mevcut) ve size sunuyorlar eğer ekmeğinizi de yerseniz hem Disneyland içinde bir menü yemiş olursunuz hem de ucuza kapatmış olursunuz..


Bu menünün dışında eğer kesenize güveniyorsanız, New Orleans kısmında Fransız ve İtalyan mutfağı mevcut. Ben 35 dolara yakın bir para ödemiştim ve aldığımda sadece tatlı, iki çeşit kuru bir çeşit sulu olma üzere 3 çeşit yemekti.Bu konuda Türk mutfağını övmek isteyeceğim ki bu parayla 3 günlük yemeğini çıkartabilecek aileler varken.
Ben italyan mutfağı denemiştim ama bizim okulun köşe başındaki lokantadan tek farkı, Disneyland'ta olmasıydı.
Menü şu şekildeydi..




Portakallı turta(sağda olan)tavsiye ederim, yediğim en güzel tatlıydı özellikle çok şekerli tatlı sevmiyorsanız. Yine bu alanda tren girişi bulunmakta ve bu trenler yuvarlak bölümde gördüğünüz alanın çevresinde dolanmak ve ulaşım için kullanmak mümkün. Son olarak oyuncaklara gitme yetişme sürelerinizi o yürüyüşe göre ayarlayın onu unutmayın. Zaten oyuncaklar bir süre sonra kapanıyor o yüzden FP oyuncaklarını o yürüyüşten önce bitirmelisiniz.
genel olarak anlatacaklarım bu kadar.



WONDERLAND

Evet geldik sonunda Wonderland'a aldım karşıma yine haritayı..

Arkadaşlar burada yine kapı girişinde almış olduğum haritamızı ve şovların saatlerini inceliyoruz. Şimdi bana kalırsa buranın en iyi bölümü şovları... 
Çoğu oyuncağa belki Türkiye şartlarında da ulaşabilirsiniz.
(ki söylemek gerekirse ben TATİLYA'ya gitmiştim, oranın çoğu oyuncağı, buranın özel oyuncaklarına kıyasla daha iyi.)

Haritanın sağında Grizzly Park var burayı sallayın. Sadece içinden geçmek için geçebilirsiniz çok önemli bir yer değil.

Kapıdan geçip düz ilerleyin, haritada görünen kırmızı noktalı cadde var, oradan devam edin (orası aynı zamanda karakterlerin yürüyüş yolu). Grizzly Park'ın yukarısında kırmızı noktaları takip ettiğinizde bir heykel var, az ilerisinde de köprü o köprüden geçin. Evet ilk doğru mekanınız olan Paradise Pier'e hoş geldiniz, oradaki çoğu oyuncağa gitmenizi öneririm, (24-29-32) hızlı tren köprüden çıkışta solda haberiniz olsun, ben aramıştım 3 dakika kadar.O da dakikadır.

Yanlış hatırlamıyorsam 27 idi ama değilse bağışlayın bir 
oyuncak araba oyunu var. Aslında ne kadar çocuklara hitap 
edermiş gibi görünse de bence çok güzeldi.
Silah veriyorlar elinize, o oyun.

Şimdi burada ayrıca bir şey söylemek isterim. Paradise 
Pier'e girdiğinizde sağda panayır bulunuyor orada da Turkish Leg denilen butlu eti yiyebilirsiniz.Gayet güzeldi. Affınıza sığınarak paylaşıyorum. 
Fiyatı yanlış hatırlamıyorsam 7 dolardı.


Şimdi burayı bitirdiniz iyi güzel. Şov kısmına baktınız güzel şov varsa saatini yakalayıp gittiniz burada Alaaddin'in şovunu kesinlikle kaçırmıyorsunuz.



Bir kaç şok edici daha fotoğrafım var ama onlarda heyecanınıza kalsın.Orada yaşarsınız.
Ben akşam geç saate kaldığım için az şova katılabildim.
Dediğim gibi şovlarda çok eğlenmiştim, bence ne kadarına yetişebilirseniz gidin derim. Bu şovların bulunduğu Hollywood Land denilen yerde arkadaşlar.

Sol tarafta Cars Land var.Evet o gördüğünüz yer.
O bölümde "CARS" animasyon filmini izleyeniniz varsa, onun oyuncağı bulunuyor.

Burada da VIP kartımın olmadığına çok üzülmüştüm, yaklaşık 45 dakika bekledik sırada 2 dakikalık oyuncak için. Bence güzeldi.Değmedi diyemem fakat harikaydı ikinci kez gitmek istedim de diyemem, orta da kaldım. Burada saatine denk gelirseniz baş karakter arabalarıyla fotoğraf çektirebilirsiniz ve sanırım ücretsizdi.


A bug's land denilen yer daha çok ilk 10 yaş için güzel bir yer gibi görünüyordu dışarıdan.

Kusura bakmayın az fotoğraf çektiğim için. Bende de az var sırf heyecan için yapmıyorum yani. Oyuncaklara kendimi kaptırınca aklımın ucundan belli ki pek geçmemiş.
Haritanın sol tarafında bir tane kule bulunuyor, o oyuncağa da ben yetişemedim ama sizin gitmenizi tavsiye ederim. Eğlenceli olabilir.(12)



Zaten bu oyuncak ve şovlar yeterince vaktinizi alacak. Diğer yerlerden başka oyuncaklarla vakit geçirdiğinizi ve akşam üzeri olduğunu varsayalım.



Şimdi geldik yürüyüş alanına.
Yazının başında dediğim yer var ya yani Grizzly Park'ın üst kısmında bir heykel var, işte oraya yakın hatta 13. numaralı olan binanın olduğu yere yakın oturuyorsunuz 
bir yere sonra bunlardan görüyorsunuz.




Başka karakterlerde bunlara eşlik ediyor eğlenceli 
bir serüvene dönüşüyor.Şimdi bu tören bitti geldi 
Şov kısmına gece şovu. O gördüğünüz dönme dolap üstünde bir gösteri yapılıyor şöyle.



Görüntü kalitesinden dolayı kusura bakmayın.
Bu şovu işte o yeşil otların olduğu kısımda izlemelisiniz ama nasıl olacak bu. Görevliler orayı mavi bir bantla çeviriyor, sadece VIP bileti olanlar girebiliyor içeri ama siz yılmıyorsunuz. O heykelin orada bekleyin bir süre, karanlık çöktüğü zaman artık korumalar pek ilgilenmemeye başlayacaktır. İşte tam vakti o mavi bantların altından içeri girin(bunun için VIP biletlilerin girdiği yerin yakınında bir ağaç var orayı kullanabilirsiniz.) ve devam edin yürümeye bu sizi içeri götürecektir içeride bulduğunuz güzel bir yerde ayakta izleyebilirsiniz.
Çocuklu aileler ise yine dediğim gibi 13. 
Binanın orada bekleyip daha sonra bantların başladığı 
yere yakın bir yerde duruş pozisyonlarını alabilirler.

Bütün bu gittiğiniz yerlerden sonra artık gezinizin 
sonlarına doğru yaklaşmış bulunmaktasınız.
Daha sonra oranın çıkışında Disneyland ile ilgili alış 
veriş yapacağınız yerler Wonderland çıkışının sol tarafına doğru kalıyor. Ben pek bütçeme göre bir şey bulamadığım için almadım.

Yine burada çok güzel meyveli kokteyl yapan bir yer var istediğiniz meyvelerden koydurup ya da menü şeklindeki tarifesinden yaptırabilirsiniz.


Meyve suları güzel ve çok pahalı tabi ki :) yanlış hatırlamıyorsam turuncu pipetlinin sağındaki orta boy 7 dolardı...

Jazz Bar Restaurant hemen çarşı diye tabir edeceğim yerin göbeğinde yer alıyor.

Görüntüsü böyle ama içeri girdiğinize göre yemeğin yanına 
kazıkta söylemenizi tavsiye ederim tatlı niyetine.



Adam bahşiş olarak 300 dolara yakın para kaldırdı 
bir akşamda 3-4 şarkı için. John Legend'i 
düşünmenize gerek bile yok.



Bu patatesli yemek ve bir çorba için toplam 35 dolara 
yakın para ödedim. Tabi ki su bedava ve tip içinde.
Not: Çorbayı iki kaşık alıp beğenmeyin değiştireceklerdir..
Bazıları görgüsüzlük olarak görebilir ben verdiğim paranın 
çıkmış olabileceğinden memnunum.

Birde ekstra olarak şu şov vardı...


Görülmeye değerdi ama siz gördüğünüze göre artık gitmenize gerek yok boşuna... :)

Bu gezide dilerseniz Disneyland otelinde kalabilirsiniz yada hotels.com a bakabilirsiniz. Ben Airbnb denilen bir uygulamadan ev bulup onda kaldım, hatta otel fiyatının yarısından az fiyata onuda bir yazımda anlatacağım.

Disneyland Los Angeles ile anlatacaklarım 
bu kadar bir sonraki yazımda görüşmek üzere...




1 yorum :