Sayfalar

12 Ekim 2014 Pazar

İrlanda'da dil eğitimi, nereler gezilir? Bölüm 2

                       İlk günden itibaren devamlı gezip tozup vakti değerlendirmeye çalışıyorduk bu arada eğitim için değilde seyahat için gidecekseniz sadece 7 gün tüm ülkenin sindirilerek gezilmesi için yeterli olacaktır.Benim haftalık programım 5 gün okul 2 gün tatil olmak üzereydi ve okul günleri toplam 3 saate yakın ders görüyorduk. Hafta sonlarım sadece kaldığı için o zamanlar ülkenin diğer kısımlarına gidebildim, eğer 1 aylık eğitim görecekseniz kesinlikle her yeri görüp gelebilirsiniz. 



                        Peki 1 ay'dan sonra ne oluyor derseniz, gezecek hemen hemen en önemli yerleri görmüş oluyorsunuz ve artık hani bir yazlığınız olur eda çevreniz genişleyince artık mekanın önemi kalmaz da dostlukların önemi kalır, aynn o şekilde bir lezzet alıyorsunuz.

Bu arada hocaların verdiği konularda devamlı paragraf yazma çabalarımı da kendi başıma yürütüp hocalardan gerekli düzeltmeleri alıyordum. Yanlışlıkla A1 seviyesin de başladığım (yapılan test sınavına önem vermeyip salladığım için bu sınıfa düşmüştüm) B1 seviyesine varmıştım.Amma velakin bu konuda çok toz pembe davranamayacağım.

Yaz eğitimi için konuşmak gerekirse; İrlanda'da eğitim ile ilgili bilmeniz gereken bazı şeyler var, öncelikle eğer bir IELS ya da TOFEL sınıfın da değilseniz Grammar eğitimi yok gibi bir şey yani çok az daha çok konuşmaya yönelik kurslar bunlar.O dediğim sınıflar içinde çok iyi hazırlandıkları için önceden büyük yol katetmiş oluyorlar yani sınıfa dahil olduğunuzda bazıları o sınıfta 5-6 ayını geçirmiş oluyor ve birden maratona giriyorsunuz.Onun altındaki sınıflarda ki durum şu, hocalar önünüze kağıt veriyor konu başlığı vb. şeyler oluyor sizde o konu hakkında yorum yapıyorsunuz.Bu durum B1 seviyesine kadar devam ediyor ama A1 seviyesinde armut,elma diyorsanız, B1 sınıfında gazete okuyup ona göre yorum yapıyorsunuz.

KANMAYIN! İrlanda'ya git hiç Türk yok okulda 3-4 tane Türk olur diyenlere kanmayın.Benim kendi sınıfımda 5 tane Türk vardı.

HAYAL KIRIKLIĞINA UĞRAMAYIN! Buradan bin bir türlü hayal kursanız da ben sadece İngilizce konuşacağım Türklerden kaçacağım deseniz de bu çok mümkün olmuyor.Bunun sadece sizle alakası yok oraya giden tüm ülkelerde ki insanlar ki çoğu grup şeklinde gelmiş oluyor bunlar kendi aralarında kendi dillerini konuşuyor mesel İspanyol bir gruba girdiniz yada İtalyan biraz İngilizce konuştuktan sonra hepsi kendi dillerini konuşmaya devam ediyor.Bu durumda ya sıkılırsınız ya da o grubun dilini öğrenmeye başlarsınız.

Bu işler kısmet, ben ilk ay ev ve dersler dışında çok nadir İngilizce konuştum ama sonra ki ayda da evime yeni bir İspanyol arkadaş geldi ve hayatımın hiç unutamayacağım dolu dolu 3 haftasını yaşadım ve hiç Türkçe konuşmadım.

Derslerde ki Türklerin zararını gördüm mü? Alt sınıflarda durumlar genelde senin ülkende bu nasıl oluyor diye sorulduğunda bir kişi her şeyi anlattığı için sana anlatabilecek bir şey kalmıyor. Onun dışında büyük bir zararı yoktu.

Şunu da bilin ki eğer girişkenseniz çok rahat konuşacak birilerini bulursunuz, yani sokakta yol kenarında oturmuş gitar çalan adamlarla da, evsizlerle de hemen hemen her dinden,ırktan insanla konuştum çünkü insanların konuşmaya bir şeyler anlatmaya ihtiyacı var ve inan ki çok sempatik ve sıcak kanlı insanlar.

Aşağıda İrlanda sokaklarından kareler mevcut.




İrlanda'daki otobüsler hakkında önemli bir bilgide her durakta durmamalarıdır.Yani Türkiye'deki gibi her geçtiği durakta duracak sanmayın.Her otobüsün kendi saati ve kendi durakları var ve sadece belli duraklarda duruyor.

Bu arada sanırım en büyük şanslarımdan biri olan ev sahibimin mesleği dünyada ki diğer 7-17 yaşları arasındaki çocuklarla İngilizce konuşmaktı ve hafta da 5 gün çalışıyordu, onun işinde normalde gösterdiği yavaş kurduğu cümleler sayesinde İngilizce'mi geliştirmem dahada kolaylaştı.

Sokak sanatına ilgim çok büyüktür, bu konuda farklı bir görüntüsü olduğunu düşünüyorum.







Zamanında burada yaşayan insanlar çok kıtlık ve sefalet çekmiş, bu heykeller onları temsil ediyor.




Bu sular üstünde her zaman kanosuyla gezi yapan insanları görmek mümkün nehrin garip yanı gece neredeyse taşların yüzüstüne çıkacağı kadar alçalması ama gündüzleri ise birden taşacak seviyede akıntıyla beraber ilerlemesi...



Şehrin ortasında ki büyük heykel buluşma noktası için bire bir.





Samimi yazar iyi okumalar diler...


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder