Sayfalar

12 Ekim 2014 Pazar

İrlanda'da dil eğitimi, nereler gezilir? Bölüm 5

Artık hemen hemen bir buçuk ayı geride bırakmıştım ve aynı zamanda önümde duran bir hazırlık sınavı vardı yavaş bir şekilde çalışmalarıma başlamıştım günde 1 yada 2 saat ders çalışıyordum onun dışında her zamanki gibi arkadaşlarımla vakit çalışıyordum bu arada gittiğim devlet kütüphanesi de büyük katkı sağlamıştır ortamı bakımından.Yanımda götürmüş olduğum gitarla üç defa konser verme şerefine de eriştim bunlardan birinde milli şarkıları ikisinde de İngilizce şarkı söylemiştim.



İrlanda'nın iklimi'de ülkemize göre çok farklı devamlı yağış alan bir ülke günlük sıcaklık derecesi genelde 15 derece civarında sadece yazın 1 haftası 23 dereceyi buluyor bu sıcaklıkta artık insanlar tşörtleri çıkartıp parklarda güneşlenmeye başlar hale geliyorlar.

Peki ben de İrlanda'ya gitmek istesem neler yapmam gerekir? Bu sorunun cevabını bir sonraki yazım olan yabancı bir ülkeye giderken yapılması gereken şeyler başlığında ayrıntılı şekilde açıklayacağım fakat özellikle İrlanda için alınması gereken özellikle şeyler, en az 2 polar,şemsiye ve sırt çantası ( ben yandan asmalı götürmüştüm ama arkadan olan çantalar daha çok işlev görürdü benim için) bunların dışındakilerini ayrıntılı bir şekilde açıklayacağım.

İrlanda'daki bütün günlerimi bitirmiş artık en büyük veda vakti gelmiştim ev sahibime, Metssy ve Ruffes'a ve ikizlere veda ettikten sonra evin geri dönüş yolunu tutmuştum.Son gün olarak dönüş yolunu seçtiğim gün hava limanına gidip biletin yanlış güne kesildiğini ve ertesi gün aynı saatte gideceğimi öğrendiğim an son maceramı da bu şekilde geçireceğimi anlamıştım.

İrlanda hava işleri anlaşılan yolcuların pek yatayı düşünmelerini istememiş olmalı ki bütün oturmalık yerler demirdendi bu yüzden bir yeri ısıttığım zaman başka yere geçemiyordum.Eve dönmeyi de aklımın ucuna bile getirmek istemiyordum.Sonra ne yapsam diye düşünürken hava alanında kalmaya karar verdim.Bu sefer yanımda olan şarj aletim ile bulduğum güzel bir priz kenarına çöktüm ve başladım dizi izlemeye acıkınca yukarı çıkıp yemek yedim elimdeki tüm bozuk paraları daha sonra kullanamayacağım için makinelerde harcadım.Saat yine 4 sularında iken uykuma yenik düşüp kafamı valize koyup bir güzel uyudum ve uçağımın gelmesiyle beraber İstanbul yolunu tutmuş oldum.
Geri dönüş yolculuğumda bana eşlik eden iki çılgın İrlandalı ile beraber 2 saat kadar sohbet ettikten sonra arka bölüme geçip 2 saat kadar da uçak personeliyle yaptığım eğlenceli sohbetle yolculuğumu bitirmiş oldum.

Bu yazıyı yazarken geriye dönüp baktığımda kazanmış olduğum güzel arkadaşlıkların deneyimlerin hatıraların,anıların haddi hesabı olmadığını bir kez daha fark ederek, farkındalıklarımın farkında olarak yazıma son veriyorum.

Samimi yazar iyi okumalar diler...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder