Sayfalar

27 Kasım 2014 Perşembe

Chalk Paint İle Mobilya Boyama (Yenileme)

Uzun süredir işlerim dolayısıyla yazamıyorum, belki de ilham geldikçe yazıyorumdur.Bugünkü konumun ilhamla çok fazla alakası yok diyebilirim.Bu yazımda bir kaç hafta önce yenilenme işlemini bitirmiş olduğum kitaplığımın geçirdiği süreci anlatacağım.




Odamı yenileme kararı almamın ardından odadaki fazlalıkları atma ya da yenileme fikrini de hafiften benimsemiştim.Aslına bakarsanız atma fikri pek hoşuma gitmiyor ama artık eşyanın ömrünün bittiğine inanınca da başka bir çare kalmıyor.Böylece odamda ki kıyafet dolabını atıp yenisini alma kararı aldık.Renk tercihi olarak beyaz istiyordum.Odamda da ayrıca iki tane daha kitaplık tarzı eşyam vardı. Bunlardan birini bilgisayarım için kullanıyordum diğeri ise salonumuzun eski vitriniydi ve renkleri kahverengiye yakındı.

Bir gün  YouTube'ta dolaşırken ama sadece garip garip videolar izlerken Chalk Paint ile eşya boyama adı altında bir videoya denk geldim.Ardından işlemin rahatlığını ve kolaylığını görünce kim yapmış diye araştırırken turuncuoda.com adlı siteye girmiş bulundum ardından da bir çok önce-sonra işlemleriyle Sibel ablanın yaptığı güzel işlerin hepsini teker teker baktım, okudum ve videolarını izledim.(Bu boya için bilinmesi gereken en önemli şey boyadıktan sonra mobilyanın üstünün pürüzlü bir yapıya sahip olmasıdır.Benim boyadığım mobilya kitaplık olduğu için pek sorun yaşamadım ama sehpa gibi bir mobilya boyayacaksanız istediğiniz gibi bir sonuç alamama gibi bir ihtimaliniz olabilir.)Sonra aklımda oluşan fikirle kitaplık olarak kullandığım kitaplığımı yenileme kararı aldım.

Odam da artık bir ferahlama istediğimden ve artık dizüstü bilgisayar kullandığımdan, bilgisayar dolabını evin başka bir odasına naklettim ardından da kitaplığı boyamak için kolları sıvadım.

Yukarda gördüğünüz gibi kitaplığım o haldeydi.Hemen içindekilerden kurtuldum.


İçindeki her şeyi çıkartınca pek bir çirkinleşti kitaplığım.Yenile beni diyordu resmen.


İlk başta video çekmiştim ama video uzunluğunun çok fazla olması nedeniyle YouTube'a yükleyemedim.Bu video da Chalk Paint malzemelerini çektiğim için ayrıca fotoğraflarını çekmeyi ihmal etmişim maruz görünüz.

 Lakin çok basit olduğundan yazarakta anlatabilirim. Solda gördüğünüz normal bir fırça, üstteki tiner, ortada ki zımpara kağıdı(Çoğu mobilya için Chalk Paint ile mobilya boyamada zımpara gerekmiyor arkadaşlar ama nalburun demesi üzerine ucuz olunca da dayanamayıp aldım.) Ortada ki boya Polisan Beyaz Mat.Burada bir şeye değinmek istiyorum çoğu boyanın mat ve parlak seçeneği var bende nalbura gidince öğrendim, odanın içerisinde nasıl görünmesini tercih edin ben parlak sevmediğim için ve odama gelecek olan dolabın mat olması nedeniyle mat tercihi yaptım. Torba içindeki derz normalde 5-6 kaşık kullanmamız gerekiyor ama kiloyla satıyorlarmış yine ucuz olması dolayısıyla çok ısrar etmedim aldım. Sağda yarısı görünen de rulo fırça.En soldaki fırçayla boyayı mobilyaya vurduktan sonra sağdaki ile boyanın dağılmasını sağlayacağız.Toplam alet edavat gideri de 36 liraya yakın bir mevla tuttu.

Başka bir not eklemek gerekirse normalde bunların yanına eğer cila atmak istiyorsanız bal mumu almalısınız.Nalbura gittiğim de adam bana vernikte kullanabilirsin dedi ama ben cila atmayacağım için ikisine de gerek duymadım karar size kalmış.


Kitaplar çıkınca bu kocaman deliği farkettim zamanında 5+1 hoparlörümün kablosunun geçmesi için açtığım delik sonra bayağı canımı sıktı.Normal de oraya da boya sürmeyi düşünüyordum ama Sibel ablanın yaptığı gibi kumaşla kaplama fikri daha çok aklıma yattı.




Daha sonra bu görmüş olduğunuz menteşenin (ki kitaplıkta toplam 6 tane bulunuyordu) çıkarma aşamasına geldim çünkü yenileyeceğim kitaplıkta kapak düşünmüyordum ve oldukça sırıtıyorlardı bu küçük canavarlar.Sonra teker teker hepsini çıkardım.



Sıra arka kontraplağı çıkarmaya gelmişti kitaplığı ters yatırım arkasındaki çivileri teker teker pense, tornavida ve çekiç yardımıyla çıkarttım.Burada çivileri bir kutuya koymakta fayda görüyorum çok fazlalar ve kaybolmaları can sıkabiliyor.Ayrıca çivileri çıkartırken yanlarına işaret koymayı unutmayın özellikle orta bölüme gelince diğer tahtayla çakışmış olması gerekiyor yoksa çivileri tekrar çaktığınız da dışarı fırlayabilirler.




Sonra da bu ufacık baş belası deliklerle karşılaştım tabi ki kendilerinin de can sıkmada üstlerine yok nasıl yapsam etsem diye düşünürken gidip fayans macununu getirmek aklıma geldi ve ..


Hemen tabancamı hazırladım belirtmek isterim ki bu biraz saçma bir yöntem normal de mobilya kapatma macunları da mevcut ama ben az para çok iş felsefesini düşündüğüm için bu pratik çözümü düşündüm.



Fayans macununun sonucu bu şekilde ortaya çıkıyor bence ikinci kattan sonra hemen hemen belli olmaz demişliğim vardır ki şuan atmış bulunaraktan gözle görülemeyecek kadar kayboldu çok inceleyince görünebilir..


İskelet halinde de uzaktan çekilmiş görüntüsü bu şekilde.

Artık Chalk Paint boyamızı hazırlamanın vakti gelmişti.Bu boyanın hazırlanışı YouTube'ta mevcut dediğim gibi bende video hazırlamıştım ama İnternet hızın da  problem olduğu için yükleyemedim..


Yine de kısa bir şekilde anlatayım; önce derz için güzel olmayan bir kaşık ve boyayı karıştırmak için yaklaşık 30 cm den uzun bir sopayı alıyorsunuz. Sonra her bir 100 ml boya için 1 yemek kaşığı orta karar derz i boyanın içine katıyorsunuz. Örneğin boyanız 750 ml ise 7.5 kaşık derz ekleyeceksiniz demektir.Tiner boyayı seyreltmek için kullanılıyor.Burada dikkat etmeniz gereken boyanızın ne bazlı olduğudur su bazlı boyalara su tiner bazlı boyalara tiner eklenir.Tineri göz kararı koyuyorsunuz. işlemi yavaş yapmakta fayda var zira boyayı inceltmek kolay yoğunlaştırmak zor bir işlem.Bu arada derz eklerken örneğin 6 kaşık ekleyecekseniz önce 3 kaşık artı tiner sonra 3 kaşık artı tiner eklemenizde fayda var.

Bütün malzemeyi ekledikten sonra uzun bir süre karıştırmanız gerekiyor ben müziği açtım yaklaşık 25 dakika civarında karıştırdım.Boyayı karıştırırken sopayı yukarı çektiğinizde küçük noktalar ve baloncuk gibi şeyler ortaya çıkıyor bunlar kaybolana kadar karıştırmalısınız.

Ayrıca bu malzemeleri Koçtaş,Bauhaus gibi yerlerden de almanız mümkün ama ben yakın olması ve gittiğimde aldığım malzemelerin fiyat karşılaştırması sonucu nalburdan almayı tercih ettim.Her nalburda bulabileceğiniz şeyler bunlar.


Birinci katı önce sağ taraftan başlayıp sonra en üstten devam ederek atmaya başladım.Yavaş yavaş göze güzel gözükmeye başladı.



Boyanın ikinci katını bitirdiğimde hemen hemen bu şekilde bir görünüm yakalamış oldum.

Artık arka kontrapılağın kaplanmasına zaman gelmişti.Bunun için Eminönü'nde bir çok kumaşçı seçeneğiniz var ben de oraya gitmeyi düşündüm ama annem terzi olduğunu için onun bir envanterine göz atınca hemen hemen istediğim tonda bir kumaş buldum.
Bunu kapağa tutkal yada başka bir yapıştırıcıyla yapıştırmak aklıma geldi ama kötü duracağını düşünerek kapağın yan taraflarından yukarı katlanacak şekilde bantladım ve kitaplığı arka kısmına yatırıp üstüne direk koydum.





Daha sonra da önceden çıkarmış olduğum çivileri gelişi güzel bir şekilde çakmaya başladım eski yerlerini normalde işaretlemiştim ama kumaştan kayboldukları için görme fırsatım olmadı. Yinede orta bölümde ki işaretleri yardımı dokunduğu kesin.



Daha sonra ayağa kaldırdığımda aldığım sonuç bu oldu.Artık geriye kitapları yerleştirmek ve dizayn kalmıştı onun içinde eski kitaplığımda ki okumadığım ve hoşlanmadığım bütün kitapları diğer kitaplığa naklettim ve ıvır zıvırları da tabi ki.


Dizaynı da bitirdikten sonra bu şekilde kullanıma açılmış bir kitaplıkla karşılaşmış bulundum.Aldığım sonuçtan memnun kalarak projeyi bitirmiş bulundum.Umarım ufakta olsa bir yararım dokunmuştur.Sibel ablaya da buradan teşekkürü bir borç bilirim.

Samimi Yazar iyi okumalar diler.











8 yorum :

  1. Öncelikle merhaba. Ben de bu teknikle mobilya boyamayı düşünüyorum fakat edindiğim bilgiler neticesinde boyama sonrası pütürlü bir yüzey edinildiğini öğrendim. Bu pütürlülük derecesi ne kadar acaba? Bakıldığında direk farkediyor mu? Biraz bilgi verirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba büşra hanım. Pütürlü bir yüzey olduğu doğrudur ben son bir cilalama işlemini yapmadım gerekli görmediğimden dolayı o aşamadan sonra belki pütürlük gidiyor olabilir. Cilasız şekliyle dışardan görüntü bozukluğu mevcut değil yalnız dokunduğunuz da mobilya üzerinde o pütürlüğü hissediyorsunuz.

      Sil
  2. kumaşla kaplama fikri şahaneymiş, kitaplığımı boyamayı düşünüyorum bende, çok faydalandım yazınızdan, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Odamda ki ıvır zıvırları atarken görüp aklıma gelen bir fikirdi kumaş, beğendiğinize sevindim :) çok güzel bir sonuç elde edildiğini söyleyebilirim :) çok teşekkürler :)

      Sil
  3. Merak ettiğim konu chalk paint tekniği nedir ile alakalı iyi bir bilgi olmuş. Biz de bu yöntemi paylaşmaya ve yaymaya çalışıyoruz.

    YanıtlaSil
  4. Yasin bey merhaba bu uygulamayi Polisan x1 ile yapabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Nilgün hanım tabi ki neden olmasın
      https://www.youtube.com/watch?v=tri8ALtL2BA
      şu linkte de farklı bir şekilde chalk paint kullanılmadan sadece dediğiniz boya ile boyanan ahşap dolaplar mevcut oradan da bilgi edinebilirsiniz, farklı bir bakış açısıyla yaklaşılmış.

      Sil