Sayfalar

29 Haziran 2014 Pazar

Çayır Kuşu Maket Uçak Nasıl Yapılır ?

Merhabalar, ilk projem Çayır Kuşu ile Blog'a bir giriş yapmak istedim her şey gönlünüzce olsun mutluluk sizinle olsun.
Lafı uzatmadan anlatıma başlayayım, projeyi Bakırköy'deki THK  GÖKÇEN HAVACILIK'tan aldım.Yerin sahibi İlhan abi, çok iyi bir insan çok ilgileniyor ve uğraştığınızı görünce ileriye dönük öğrencilerine çok yardımcı oluyor tavsiye ederim.


























Projeye başlamadan önce kendime ağaç oymak kesmek gibi işlere yaraması için bir bıçak seti aldım şimdilik işime yarıyor ve sadece 30 TL. Ben Mecidiyeköy'de bir maket uçak satış yerinden aldım ama siz KOÇTAŞ'tan falan da bulabilirsiniz.





Aldığım projenin adı ÇAYIR KUŞU olarak geçiyor ve ilk kendinizi geliştirebileceğiniz bir proje.Yapımı çok zor değil ama sabır gerektiriyor.




Öncelikle söylemem gerekirse ben plandaki her şeye harfiyen uymadım, benim ilk projemde ki amacım ortaya uçak diyebileceğim bir şey çıkmasıydı.Bu yüzden yaptığım uçak uçmuyor sadece bir tel bağlayıp odama asabileceğim bir uçak ama plana göre harfiyen uyarsanız uçurmanız mümkün.

Projede makas,balsa ağacı, herhangi bir japon yapıştırıcısı( büyük olması işinizi görür, çok harcanıyor ) ve çıtaların yapıştırılması kolay olsun diye bir şırınga alıp uç iğnesini japonun üstüne yapıştırdım, bolca iğne tercihen yeni alınacaksa toplu iğne iyi bir tercih olur, herhangi bir nalburdan köpük ( projenin altına konuluyor ) ve Kırtasiyeden beyaz defter ( projenin üstüne örtülüyor ).Bunun dışında azıcık koli bandı işinizi görür.


Çıtaları kestirmeniz işinizi görür diğer türlü uğraşıyorsunuz.
Köpük ve defter kullanılmasının sebebi iğneleri batırırken ve japonu sürerken projeye zarar gelmemesi.
Projeyi bu şekilde önünüze almadan önce ikinci çektirdiğiniz fotokopisini iyice inceleyin nerede hangi çıta kullanılacak vs.
Sonra alt gövde ve yan gövdeden yapımına başlıyoruz.


Çıtaları bu şekilde küçük küçük kesiyoruz ve plandaki şekilde yerlerine oturtuyoruz sonra alt iskeletteki iki yan çubuğun başına ve onuna japonla tutturuyoruz kaymaması içinde her seferinde iğneyle iki taraftan da tutturuyoruz, iğnelerin yeri önemli gövdede her plandan ikişer tane yapılacağı için (altlı üstlü çünkü dikdörtgen oluşturulacak).
Bir video hazırladım nasıl yaptığımı göstermek için.


Sadece birini yaparak vakit kaybetmeyin zaten kuruması için devamlı vakit gerekiyor, mesela orta gövdenin bir bölümünü yaparken altta arka kanadı ve üstte ön kanadın yapımına başlayabilirsiniz.
Özellikle önceden çıta kestirmeniz büyük işinize yardım eder.


Gördüğünüz gibi bir çok şeyi bir arada yapmanız mümkün hatta ben ilk yapım acemiliği olarak tekerlekleri dalan sona bıraktım sizin bırakmanıza gerek yok.
Hatta pervane yapımına başlayabilirsiniz.Normal de pervaneyi harici olarak alabiliyorsunuz ayrıca telde alabiliyorsunuz ama ben hepsinin tahtadan olmasını istedim çünkü zaten uçmayacak bir uçak göze hitap etmesi önemliydi benim için.


Gövdenin yan ve alt kenarlarını yaptıktan sonra şekildeki gibi alt bölme yerleştirme işlemi yapabilirsiniz.


Proje yapılırken en önemli bilinmesi gereken şey bu işin sabır gerektiren bir iş olduğunun bilinmesi gerektiğidir her çıtanın teker teker zımparalanması gerekiyor ve her kestikten sonra bir daha zımparalanması gerekiyor.
Arkada kanadının yapılışını görüyorsunuz o kanatların sağı ve solu 38 mm yukarı kalkacak planda da anlatılıyor zaten bu.İlk başta bu şekilde bir yapıştırma işlemi yapıyorsunuz dikkat edilmesi gereken  kalkacak kanatların gövdedeki kanatla japonla yapıştırılmaması çünkü onları havaya kaldırıp yapıştıracaksınız başta japonlarsanız çıtalar kırılır.

Bu arada proje yapılırken bir sürü talihsiz olay başınıza gelebilir ama bunlar sizi yıldırmasın benim başıma gelenler:



Ayrıca uçak gövdesinde de hasar oluştu hemde büyük ölçekte ondan sonra tekrar iki uzun çıta arasındaki kirişleri yapmaya başladım.



Burada hasarı görmüş bulundunuz ikinci fotoğrafta kanatları nasıl yukarı kaldırdığım görülüyor sağ ve sola ikişer çıtayla destek yaptım 38 mm çıtalar ile ( ÇITALARI YAPIŞTIRMADI SADECE DESTEK ) ondan sonra gövdeyle yapıştırdım.


Bu fotoğrafta görüldüğü gibi ağırlık merkezi yapılmış durumda uçağın kanat yapımı tamamlanıp kurumaya bırakıldı ve arka kanat kısmını da yapıştırdım, pervaneyi kendim yaptım orjinalinde 2'li ama ben 3'lü yapmayı tercih ettim daha hoş göründüğü için.Bu arada pervanelerin ortası için üçgen prizma seklinde çıtadan bir destek yaptım.
Ufak tefek (Tekerlek,Ağırlık merkezi,Pervane yapım vs.) işler için bir balsa ağacı içinizi görür. Ayrıca tekerlek için para veya düğmede işinizi görür.Bu şekilde Akşam kurumaya bıraktım ve sabah birleştirme işlemi yaptım.
Birleştirme işleminden sonra;





Proje bu görünümü alıyor.
Bu işte en önemli şeyin sabır olması gerektiğini tekrar hatırlatmakta fayda görüyorum ve sonundaki bu görüntü ve gelen tebrikler ise işin mutluluk kısmı.
Devam edecek.

Samimi Yazar iyi okurlar diler.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder