Sayfalar

1 Şubat 2017 Çarşamba

America California Universal Studios Gezi Rehberi

 Herkese merhabalar, bu gezi yazımda size Work and Travel programı içerisinde gezme fırsatı bulduğum bu çok heyecan verici stüdyolardan bahsedeceğim.Verdiğim bilgilerin size yardımcı olacağına inanıyorum .En önemli olanları ilk kısımda yazıp, daha sonrasında fotoğraflarla gezi planımı anlatacağım.


 Arkadaşlar öncelikle ilk ve en önemli bilmeniz gereken durum ERKEN GİTMEK, önceden nasıl gideceğinizi araştırdınız, (metro ucuz yürüme mesafeli, arabanız varsa harika yoksa Uber biraz pahalı ama çok rahat) sabah erkenden yola koyuldunuz ve gittiniz.

İkinci en önemli şey ise SU ve YİYECEK, yanlış hatırlamıyorsam içeriye yiyecek sokmak benim gittiğim zaman da yasak değildi, yoksa da öğrenip eğer yasak değilse, kesinlikle yiyecekle gitmelisiniz oraya, içeride ki yüksek fiyatlar canınız sıkılabilir. Su aldığımızı net hatırlıyorum, sadece sorun olarak yaz mevsiminde California çok sıcak olduğu için, su zamanla ısınıyor, bu sorun değilse çantanıza (çokta ağır olmayacak şekilde) su koyun.
Üçüncü en önemli şey ise VIP BİLET. Arkadaşlar şimdi biliyorsunuz ki Amerika da gezmek gerçekten çok pahalı.Eğer benim gibi Wat programıyla gidiyorsanız paranızın en az yarısını gezerken harcamaya hazırlıklı olun. Bu bütçe Türkiye'ye kıyasla oldukça büyük bir mevla. Ben bir gün de gezmek istiyorum rahat edeceğim diyorsanız VIP bilet gerekli.Özellikle yoğun olan hafta sonları bu VIP bilet ile öncelikli sıranız size büyük avantaj sağlayacaktır.Ancak iki gün kalacağım orada sırf stüdyolar için derseniz o zaman iki günlük normal bilet işinizi görür.

Dördüncü en önemli ise gerçekten HARİTAYA DAHA ÖNCE BAKIP ÇALIŞMAK.Oraya gittiğiniz de tabi ki haritadan çok farklı olacaktır ama en azından neyin nerede olduğunu bilirseniz rahatlarsınız.

SAATLER, beşinci en önemli özellik olarak bunu söyleyebilirim. Haritada göreceğiniz o stüdyoların belirli saatleri oluyor ve o saatler içinde başkalarını almıyorlar. Mesela Waterworld için 09:30 12:30 15:30 17:30 saatleri var diyelim bu saatlerden her hangi bir şova katılmalısınız, ve bunların saatlerini giriş çıkış ve sırada bekleme kuyruğu olmak üzere hesaplamalısınız.. Yakalayamazsanız gün sonunda iki şov aynı saate denk gelirse birini seçmek zorunda kalırsınız.

HIZ arkadaşlar hız. Bu stüdyo çok fazla büyük olduğu için hız çok önemli, özellikle 1 günde gezerim ben orayı diyorsanız resmen savaşmalısınız.İçeri girer girmez çok hızlı hareket etmelisiniz. Sanki İstanbul'da Marmaray'dan inip metro asansörünü yakalamak için koşan amca ve teyzeler gibi koşmalısınız her yere.Mümkün olduğu kadar dinlenmemeye çalışın.Yemeği de salına salına değil bir kere de yiyin.


  Başlayalım gezi kısmına, arkadaşlar harikalar diyarına giriş kapımız, o kırmızı halının olduğu alt  bölge.Oranın girişinde bir top var orada fotoğraf çekilebilirsiniz.


Burada da gördüğünüz gibi maalesef milyon tane insan var kimseye de çekil diyemediğiniz için bu şekilde bir fotoğraf çekileceksiniz :))

Olmazsa olmaz sıralamam:
1. Transformers
2.Jurassic Park
3. Mummy
4.Waterworld
5. Studio Tour

Benim sıralamam bu şekilde ama şunu belirtmem gerek.Tüm şovlar ve oyuncaklarda eğleneceksiniz. Bu listeyi TERMINATOR 2  ve Harrry Potter şovuna gitmeden karar verdim. Maalesef Harry Potter şovuna gidemedim zamanım yetmediği için! Yazık...



Haritamızı inceledik, içeri girdik, saatleri öğrendik şovların. Şimdi başlıyoruz hızlı bir şekilde ilerlemeye. Haritanın üst kısmında böyle borumsu görünen bir kısım var (merdivenler).O kısmı ilerleyerek buldunuz ve aşağı hızla inmeye başladınız. Neden oradan başlıyoruz, çünkü oradaki oyuncaklara bindiğim için kendimi çok şanslı hissediyorum. Hemen ilerledik, Transformers'a girdik. Çıktık burada zaman zaman Transformers'tan karakterler çıkıyor fotoğraf çekilebilirsiniz gerçekten eğlenceli fotoğraflar çıkabilir yalnız sırada çok oyalanmayın derim. Mummy'e girdik. Çıktık benim zamanımda Pteranodan Flyers bakımdaydı o yüzden giremedim. Jurassic Park a girdik.Orada bir sürü alışveriş dükkanı çıkıyor karşınıza, hiç aldırmayın, durmayın, bakarak oyalanmayın. Birincisi çok kazık, burada daha ucuzunu alırsınız, ikincisi zamanınız kısıtlı.




Bunları bitirdikten sonra yukarı çıktık. Zamanlarımıza bakıyoruz özellikle şovlar çok önemli, WaterWorld için akşam saatleri daha güzel bir seçenek olabilir ben öyle daha çok eğlenmiştim. Harry Potter, The cat in the hat, Animal Actors, bunların zamanlarını ayarladık istediklerimize karar verdik.
The Simpsons deyip geçmeyin gerçekten çok eğlenceliydi. Başta dedim yahu bu çocuk oyuncağına neden geldik ama hiç öyle eğlenmemiştim daha önce.
Bir rehber eşliğinde Stüdyo turumuza başladık.



Şu aktörü resmen gerçek sanmıştım heeee, kimseye de çaktırmıyorum içimden diyorum adamlar oraya benzeyenini almış adam hiç sıkılmadan orada duruyor, sıcağın alnında ceketi giymiş..
Ben böyle dururken adamın suratına bakıyorum bize de bakar mı diyorum bakmadı da zalim..


Burada çeşitli Hollywood filmlerinden sahneler görüyorsunuz. Hatta bazı alanlar o sırada yapılıyor, devam eden yapım aşamaları var. Bir de anladığım kadarıyla, her sene yeni bir şey ekliyorlar ya da bir şey çıkartıp değiştiriyorlar. Böylece her sene tekrar bakın bu oyuncak geldi diye, sıkmadan insanları davet edebiliyorlar ve yenilikte olmuş oluyor. O yüzden belki ki sizin gidişinizde bu görüntüler olmayabilir.

Shrek animasyonunu hiç tavsiye etmem, hiç gerek yok, gitmenize boş zaman israfı olarak belki yapılabilinir.100 kişiyi alıyorlar bir sinema salonuna ve 3D film izlerken altınınzda ki koltuk azıcık oynuyor olay bu.

Minios tavsiye ederim gerçekten çok eğlenceliydi hiç sıkılmadan izledim.

Animal actors,eğitimli havanların yaptıklarına şaşıracaksınız.



Bunun dışında yemek yiyeceğiniz yerlerde güzel tablot şeklinde satılan çin yemekleri var tavsiye ederim doyurucu ve güzel.
Bunun dışında ki oyuncalara ben gidemedim dediğim gibi zaman çok sıkıntılı bir durum.
Oraya gidipte görülmeden gelinmemesi gereken bir yer WaterWorld. Çok güzel hazırlanmış oyuncular var gerçekten Hollywood filmlerini aratmaz canlı canlı yaşatır.Tavsiye ederim.



Sadece gidip şu açıdan bakarak (kesinlikle bu açı önemli) izlemelisiniz .

Arada bir sokakta karşılaştığınız şu tip karakterlerle fotoğraf çekilmeniz mümkün.


Bu fotoğrafı ne kadar saçma bulsam da siz herkonudan okurları için bu fedayı bir borç bilirim...
Gezinizi bitirdiğiniz zaman dışarıda bulunan alışveriş dükkanlarından alışveriş edebilirsiniz.Yakınlarınız için hediye alabilirsiniz ya da oraları hatırlamak için güzel bir hatıra...



Burada Hard Rock Cafe bulunmakta ilgilisine.. Çıkışta'da yine dilediğiniz gibi geri dönebilirsiniz.
Umarım çok güzel bir gezi olur sizin için.. 
Bir sonra ki yazım da görüşmek üzere... 
























Hiç yorum yok :

Yorum Gönder