Sayfalar

12 Ekim 2014 Pazar

İrlanda'da dil eğitimi, nereler gezilir? Bölüm 4

İstanbul'a geldikten sonra bir çok arkadaşım neden İrlanda'da başka ülke değil diye sorular sordular.Buna da açıklık getirmek isterim.Gerçek şu ki İrlanda ilk olarak benim aklıma gelen bir seçenekte değildi anlaşmış olduğum firmayla oturup konuştuktan sonra buranın bana daha çok yararı olacağını düşünerek seçtim.Nedeni ise ilk olarak diğer İngilizce konuşulan ülkelerde Amerika,İngiltere gibi bir çok Türk akınına uğramaktaydı arkadaşlarımın bahsettiğine göre yolda yürürken Türk'le karşılaşmamak mümkün değildi.İrlanda'da Türk turist sayısı diğerlerine göre oldukça azdı ayrıca bana daha önce söylenen aksan farklılığı gibi etkenlerle de hiç karşılaşmadım (yavaş konuştukları taktirde bir İngiliz'den hiç bir farkları olmadıklarını düşünüyorum)
ayrıca bir diğer sebep ise diğer ülkelere göre ucuz olmasıydı para birimi olarak kullandığı Euro İngiltere'den oldukça uygundu, Amerika'nın kullandığı Dolar'dan fazla olmasına rağmen Amerika uçak biletleri zaten bu açığı kapatmak için yeterli bir sebepti.Bu nedenlerden dolayı İrlanda'yı seçmiş bulundum.


Akıllarda bulunan bir diğer ön yargıyı da temizlemek isterim samimi bir şekilde.Hepimizin yurt dışına çıkarken ki hayali sadece İngilizce bilenlerle gezip dolaşıp arkadaşlık kuracağım hiç Türkçe konuşmayacağım ifadeleri tamamen palavra arkadaşlar ilk günden itibaren milletler arası gruplaşmalar başlıyor genelde insanlar kolay olan yolu yani kendi dillerini konuşmayı tercih ediyorlar, diyelim ki siz illa ben yabancılarla gezeceğim hiç Türkçe konuşmayacağım derseniz başka bir ülkenin grubuna dahil olmanız mümkün ama o zaman da grup kendi içinde kendi dillerini İngilizce'den fazla konuştukları için kendinizi sıkıcı bir ortamda bulacaksınız.
Pekala ben oraya Türklerle takılmak için mi gideceğim sorularına cevaben şunları söyleyebilirim ben 2. haftadan sonra artık çözüm yolları aramaya başladım ve şunları buldum okulda veya başka ortamda tanıdığım her kişiyi Facebook ve diğer paylaşıp sitelerinde eklemeye ve takip etmeye başladım birkaçına İngilizce'mizi geliştirmek için konuşabiliriz diye önerilerde bulundum ama çok uzun sürdüğünü söyleyemem bu konuşmalarında ayrıca beni yazı problemim değil konuşurken doğru cümle yapısı kurma problemim olduğundan etkisini ilk heyecan gibi sürdürememiştim. Daha sonra sınıfta ve diğer ortamlarda yabancılarla ilişkimi alakamı dahada arttırmaya girişken olmaya başladım bunun akabinde yeni ev arkadaşımla olan kardeşlik derecesine varan diyaloğum beni yabancıların arasına davet edercesine ayağıma geldi ancak şunu söylemeliyim ki akışına bırakmanızda her zaman fayda görüyorum bu işler aceleyle değil kafa yapısıyla uyuşmakla alakalı.Türkçe konuşabildiğiniz kişilerle bile kafa yapınızın uymama olasılığının yüksek olduğunu unutmayın ama gel gör ki yurt dışında herkezin bir dil konuşma isteği olduğundan arkadaş edinmek Türkiye'den daha kolay diyebilirim...







                        Bu gördüğünüz sokak müzisyeni grubu benim favori gruplarımdandır çünkü sokak aralarında ve cadde üzerinde bir çok sanatçı,grup, solo müzisyen görme ihtimaliniz var bu açıdan İrlanda tam bir sanatçı ülkesi diyebiliriz.Benim açımdan da çok olumlu karşılanan bir durum.
Samimi yazar iyi okumalar diler...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder