Sayfalar

2 Temmuz 2014 Çarşamba

Çarpıcı Bir Başlık İçin Ne Yapmalı ?

Bir gün evde telefonumla instagram da arkadaşlarımın fotoğraflarına bakıp geziniyorum. Cıpstak Cıpstak müzik çalmakta kulaklığım da. O gün telefon yerine bilgisayardan gireceğim tutmuş.Bir arkadaşımın zannediyorum ki 5. fotoğrafına kadar geldim.( Fotoğraf inceleyip nasıl çıktıklarından çok nasıl fotoğraf açısı yakaladıklarını incelemek hoşuma gider.) Devamlı birinin kullanıcı adı gözüme batıyor 6 oldu 7 oldu öyle bir kullanıcı adı görüpte merak etmemek mümkün değil yani.En sonun da her zamanki gibi merakıma yenik düşerek girdim sayfasına.

Adamın yaklaşık 1300 küsür takipçisi vardı ve 300 kişi takip ediyordu.Hemen tanımaya çalıştım daha önce bir yerde gördüm mü diye.Şimdi ben öyle çok magazin takip eden biri değilim ama bu bildiğin Halk'tan. Adamın çok fotoğrafı var ama öyle çok fotojenik bir yüzü yok.

Bu dakikada anladım ki çarpıcı başlık,kullanıcı adı vs. çok önemli şeyler.
Bu yüzdendir de bu konuyu kendi tecrübelerimden beslenerek açıklamaya çalışacağım.


MADDELER

Madde 1. Google'da arama
Şöyle bir şey düşün ev alırken nelere dikkat edilmeli diye bir yazın var ve başlığı da "Ev Alınırken Dikkat Edilmesi Gerekenler" olsun. Başka biri internette geziniyor ve ev alacak yazdı ev alacağım nelere dikkat etmem gerekiyor.Okurun bu durumda uzun ve sıkıcı yazılar yerine kısa ama öz yazıları tercih etmesi muhtemeldir.Sen bu noktada "Ev Alınırken Dikkat Edilmesi Gereken 10 Şey" diye bir başlıkla okur karşısına çıksan.Okurun ilgisini kazanmış olursun.Çünkü ne okuyacağını seçebilecek ve öz olacak.

Madde 2. Farklı Düşün
Yazını yazdıktan sonra başlığı atarken acaba bu konuyla ilgili en çok neyi merak ediyorum diye düşün ve başlığı buna göre koy.Ayrıca başlığı seçerken çok ilgi çekici olsun diye yazdığın yazıyla alakası olmayan bir başlık koyma çünkü okuyucu bundan nefret eder.Sayfa güvenilirliğini kaybedersin.

Madde 3. Dolaylı yoldan kastetme
Bir bitki çeşidinin faydalarını anlatan bir yazın var farzedelim elma olsun bu bitki. Yazdın konuyu bitirdin. Başlık olarak "Elma'nın Faydaları" yerine "Cildi Güzelleştirmeye Yardımcı Olan Doğal Formül" diye bir başlık atman daha ilgi çekici olur.

Madde 4. Genele hitap et
Başlığı koyarken okurlarının sadece bir bölümü yerine daha çok kişinin ilgisini çekebilecek bir başlık koy. En basit örnekle "Fender Gitar için Söylenebilecekler" yerine "Dünyanın En Kaliteli Gitar Markası" daha çok ilgi çekici olur.

Madde 5. Oturaklı bir başlık koy
Eğer sayfan benim gibi genele hitap ediyorsa başlık koyarken hangisi hoşuna giderse o başlığı koy ama 30 yaş üstü bir kitleye hitap eden bir sayfan varsa düşük seviyede bir başlık rahatsız edici olur.

Samimi Yazar iyi okumalar diler.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder